Partnership: Herken zakelijke bezoekers met Leadinfo

FleX Webdiensten is sinds deze week certified partner van Leadinfo.

De Rotterdamse startup Leadinfo biedt bedrijven een nieuwe manier om hun sales een boost te geven. Het bedrijf heeft een technologie ontwikkeld die zakelijke website-bezoekers herkent en daar meteen alle relevante bedrijfsgegevens aan koppelt.
Zo worden leads veel sneller opgevolgd. Check de volgende video voor een impressie:

Hoe werkt het?

Leadinfo herkent de bedrijven die de website bezoeken door het IP adres te koppelen aan een slim samengestelde database. Vervolgens tonen ze bedrijfsgegevens, e-mailadressen en bijvoorbeeld LinkedIn profielen van het bedrijf. Zo heb je direct alle informatie die nodig is om een eerste contact te leggen. Je ziet precies welke pagina’s en hoe lang deze bezocht zijn zodat je ook weet in welke richting je het gesprek kan sturen. Daarnaast kun je ook altijd net voor je afspraak nog even raadplegen welke pagina’s interessant waren voor je prospect zodat je de richting van het gesprek goed kan bepalen.

Leadinfo herkent de ip-adressen van uw bezoekers met data over welke pagina’s ze hebben bezocht, hoe groot het bedrijf is, hoe vaak het bedrijf op uw website heeft gekeken en welke personen er werkzaam zijn via een Linkedin koppeling. Ook informatie uit verschillende online marketing bronnen kan dynamisch verwerkt worden in Leadinfo. Zo weet u niet alleen welke bedrijven er op uw website komen, maar meet u direct het succes van uw marketing campagnes. Dat levert pas echt meer website leads op.

Kortom: alle informatie die een sales team nodig heeft om van een website lead een klant te maken in één overzichtelijk dashboard.

Herken vandaag nog zakelijke bezoekers.

Ook Leadinfo proberen?

Je kunt het programma 2 weken gratis testen en wij implementeren dan ook gratis de benodigde tags om Leadinfo werkend te krijgen.
Vraag nu jouw proefversie nog aan.

Oja, de proeftijd gaat pas in als het eerste bedrijf herkent wordt!

Contactgegevens

De Rotterdam – toren Oost – 26ste etage
Wilhelminakade 147
3072AP Rotterdam
+31 85 047 1569
info@flexwebdiensten.nl

Vraag Leadinfo aan!


Hoe brief je een internetbureau?

Wat verwachten internetbureau's van een briefing?

Vorige keer schreven wij een blog over hoe je website je wellicht in de steek zou laten. Deze keer gaan we het hebben over de volgende stap in de juiste richting: het briefen van een internetbureau over het maken van een nieuwe. 

Voordat ze een effectief voorstel kunnen opstellen, stelt elk fatsoenlijk bureau een aantal vragen om uit te zoeken wat je exact nodig hebt. Dat doen wij in ieder geval wél. Als je met enkele bureau’s in gesprek bent en op zoek bent naar verschillende benaderingen, zal je merken dat je steeds dezelfde vragen beantwoordt. Ons advies is daarom dat je van te voren wat dingen op papier zet. Op die manier weet iedereen waar hij/zij staat en begint iedereen vanaf dezelfde plek.


Wat verwachten wij van een briefing?

1. Vertel ons wat meer over jezelf en het bedrijf

We doen dit niet alleen om beleefd te zijn. Wanneer wij weten in welke sector je actief bent, hoe lang je al bestaat, wie je klanten zijn en wat zij van jouw bedrijf vinden, laat dit ons weten wat jij precies nodig hebt. Omzet en omvang van je bedrijf zijn ook essentiële stukjes informatie – een bedrijf van €100K ziet er anders uit, handelt anders en praat anders dan een bedrijf van €1M. Een internetbureau moet weten wie je bent.

2. Evalueer je huidige website

Als je al een website hebt is het handig om te weten waarom je deze wilt verbeteren. Vertel ons over het verkeer en het aantal leads. Waar komen je bezoekers vandaan? Hoe bekijken ze de website en hoe lang blijven ze rondhangen? Wat vind je nog steeds sterk en waar schiet het tekort? Wees duidelijk over dingen die je op je huidige website niet hebt, waarvan jij denkt dat de nieuwe website wél zou moeten hebben.

3. Definieer het doel van de nieuwe website

Het is verrassend hoeveel klanten hiermee worstelen. Iedereen weet dat ze een website moeten hebben, maar niet iedereen denkt na over waarom dat nodig is. Dus, wat is de rol van je website? Moet het producten verkopen, jouw persoonlijke verhaal vertellen, aanbiedingen promoten of je diensten uitleggen? Als je geen idee hebt wat je met je website wilt bereiken, hoe ga je dan een voorstel beoordelen? En hoe weet je dan dat je website doet wat het moet doen?

4. Wat is je budget?

We proberen je niet te misleiden om uiterst geheime informatie te lekken. Een website is geen off-the-shelf product. Er zijn meerdere manieren om een website te ontwikkelen die aan je behoeften voldoet. Als jij weet hoeveel geld er in de pot zit, kunnen bureau’s zich richten op de beste oplossingen binnen jouw budget.

5. Wat valt er allemaal binnen dat budget?

‘Maak een website’ kan veel dingen betekenen voor verschillende soorten bureaus. Wees dus duidelijk – is het budget alleen voor de fysieke bouw of is het ook voor het maken van enige of alle content? Denk na over wie de content schrijft en waar de afbeeldingen vandaan komen. Is er in dat budget ook een bedrag gereserveerd voor support en onderhoud? Als je bijvoorbeeld maandelijkse blogs wilt, wie schrijft en uploadt deze? Tot slot, hoe zit het met marketing – hoe weten mensen straks dat je nieuwe website überhaupt online staat?

6. Laat ons zien wat je mooi vindt

Het bouwen van een website is zoals elke creatieve inspanning. Het begint met een leeg vel papier en kan alle kanten op gaan. Het is de moeite waard om een paar voorbeelden te geven van websites die je inspireren, dit biedt een beetje context en vergroot de kans dat je een voorstel terugkrijgt waar jij blij van wordt!

Dit is natuurlijk geen uitputtende lijst van alles wat een internetbureau moet weten. Goede bureau’s hebben ook hun eigen vragen (dat is een manier om te weten of ze goed zijn). Maar als je van tevoren aan deze punten denkt, ga je niet onvoorbereid de gesprekken aan. Dit betekent dat de bureau’s waarmee je praat minder tijd kwijt zijn aan het zoeken naar antwoorden en meer tijd aan het beantwoorden van je vragen en het meedenken met creatieve ideeën.

Nog vragen? Stel ze gerust.

Ook een website die converteert?

Jij wilt meer resultaat online. Wij zorgen daarvoor. Dan hoef je nog maar één ding te doen: Contact met ons opnemen! Bel ons, gebruik het formulier of WhatsApp. Wij antwoorden binnen 24 uur.

Contactgegevens

Stellingmolen 11,
2665ST Bleiswijk
+31 85 047 1569
info@flexwebdiensten.nl

Plan een adviesgesprek

Maak gebruik van onze gratis strategiesessie.


Laat jouw website je in de steek?

Ik ga dit aftrappen met een cliché dat je waarschijnlijk tientallen keren eerder hebt gehoord: een ketting is net zo sterk als zijn zwakste schakel. Je weet natuurlijk wat dat betekent. Als je bedrijf niet de gewenste vooruitgang boekt, wat dan als de zwakke schakel niet uw verkoopafdeling of het marketingteam is? Wat als het het enige teamlid is dat niemand ooit vermoedde – de website?

Alleen omdat de website ergens online staat, neemt iedereen aan dat hun website hard werkt en zijn geld terugverdiend. Maar is dat wel zo?

Om een idee te krijgen hoe goed jouw website is, stel jezelf dan de volgende vragen en geef bij elk positieve antwoord een punt. We zullen ze aan het eind van deze blog bij elkaar optellen 🙂


Is je website mobielvriendelijk?

We hebben al meer dan 10 jaar smartphones. Iets meer dan 70% van alle mensen die op het internet surfen doet dat tegenwoordig op hun mobiele telefoon. Als het ontwerp van je website zich niet aanpast aan de schermgrootte van je klant, voelt je bedrijf al meteen verouderd. Zo simpel is het.

Ziet je website er goed uit?

Onderschat nooit het belang van uiterlijk. Je website moet niet alleen afstemmen met de huisstijl, afbeeldingen, lettertypes en dergelijke van je merk, maar moet ook goed zijn ontworpen – omdat goed ontworpen websites de moeite waard zijn om te blijven hangen en dus veel langere sessies opleveren.

Wordt de website makkelijk gevonden?

Je kan de mooiste website hebben, maar als je niet in de zoekresultaten te vinden bent, zal daar nooit iemand wat van zien. Je kunt Google Search Console gebruiken om er zeker van te zijn dat je je sitemap hebt toegevoegd en om je website te monitoren.

Is je website geoptimaliseerd?

Als je in Google Analytics hoge bouncepercentages of een laag aantal conversies ziet, is de content van je website waarschijnlijk niet relevant voor je potentiële klant. Je doet er goed aan om minimaal zoiets als Google Analytics (of een andere trackingtool te gebruiken wil je kunnen inzien welke pagina’s aandacht vereisen.

Is je website snel?

Uiteraard is het onmogelijk om de internetsnelheid van je bezoeker te manipuleren. Maar er zijn veel mogelijkheden die je wél kunt doen – zoals samenvoegen van JS/CSS bestanden, een caching tool gebruiken, afbeeldingen optimaliseren – om er zeker van te zijn dat je website zo snel mogelijk laadt. Als je niet goed weet hoe je snel je website laadt, kun je deze tool gebruiken.

Is je website actueel?

De kans is groot dat in de afgelopen jaren je bedrijf is veranderd. Wellicht heb je je focus verlegd, je brand bijgewerkt, ben je iets ‘volwassener’ geworden. Zijn deze veranderingen terug te zien op je website? Zo niet, dan is je website verouderd. Je laat je bezoekers zien wie je was, niet wie je nu bent.

Wij hebben daar een gezegde over, namelijk:
The cost of doing nothing = the cost of lost opportunity. 

Doe je niets aan je website, dan mis je daardoor opportunities en dus wellicht klanten.

Is je website veilig?

Websitebeveiliging is veel meer dan het verkrijgen van een verplicht SSL-certificaat. Het strekt zich uit tot de code, plug-ins, formulieren en hoe je gegevens opvraagt en opslaat. Honderden websites worden elke dag gehackt of aangevallen. Met het hebben van een site die onveilig is, riskeer je de reputatie van je bedrijf en het vertrouwen van je klanten.

Is je website afgestemd op je bedrijf?

Deze is een biggie. Je website kan al het bovenstaande bevatten en nog steeds niet zijn potential behalen, simpelweg omdat je niet aan alles hebt gedacht wat het voor je zou kunnen doen. Zoals wij vaker roepen: je website moet voor je werken. Je website zou je hele bedrijf efficiënter moeten maken door al je bedrijfsprocessen te automatiseren en te integreren met backoffice-systemen.

Dus… hoe heeft jouw website gescoord?

1 tot 3 punten

Yikes! Jouw bedrijf zou dus goed kunnen profiteren van een nieuwe website. Gauw met de grond gelijk maken en iets bouwen wat aansluit op jouw behoeften. Tear it down! 

4 tot 5 punten

Eerlijk, je website laat waarschijnlijk je bedrijf in de steek. Wanneer er budget beschikbaar komt zou een redesign geen overbodige luxe zijn. Daar kunnen wij bij helpen.

6 tot 8 punten

Gaaf! Vergeet alsjeblieft niet om daar bovenop te blijven zitten. Je website optimaliseren en actueel te houden is een constante taak.

Als je een nieuwe website overweegt, houdt dan onze blog in de gaten. De volgende keer gaan we het hebben over de voorbereiding op een redesign van een website en hoe we er het maximale uit kunnen halen.

Nog vragen? Stel ze gerust.

Ook een website die converteert?

Jij wilt meer resultaat online. Wij zorgen daarvoor. Dan hoef je nog maar één ding te doen: Contact met ons opnemen! Bel ons, gebruik het formulier of WhatsApp. Wij antwoorden binnen 24 uur.

Contactgegevens

Stellingmolen 11,
2665ST Bleiswijk
+31 85 047 1569
info@flexwebdiensten.nl

Plan een adviesgesprek

Maak gebruik van onze gratis strategiesessie.


Wanneer is het tijd voor een website redesign?

Je website heeft ongetwijfeld veel tijd, energie en moeite gekost om te bouwen en vervolgens te lanceren, om nog maar te zwijgen van de kosten en resources.

Het idee alleen al om een redesign te laten uitvoeren is begrijpelijkerwijs zorgwekkend, maar lees dan eerst onze 5 eenvoudige vragen door voordat je deze gedachte in de prullenbak kiepert…


1. Is uw website volledig geoptimaliseerd voor mobiele apparaten?

Het klinkt wellicht voor de hand liggend in 2019, maar het is iets om serieus bij stil te staan. ‘Mobile first’ is goed en wel de norm. Het is nu tijd om na te denken over hoe je gebruikers engagen met je content op kleinere schermen. Dit is key.

2. Hoe snel laadt je website?

Je klanten wensen snelle laadtijden en het is nu de norm om razendsnel door een website te klikken, je moet ervoor zorgen dat je website geschikt is voor je gebruikers, anders klikken ze gewoon door naar de concurrent.

Laten we eens kijken naar de statistieken:

  • 47% van de mensen verwacht dat je website in minder dan 2 seconden wordt geladen.
  • 40% zal het volledig verlaten als het langer dan 3 seconden duurt.
  • 85% van de internetgebruikers verwacht dat een mobiele site net zo snel of sneller laadt dan op hun desktop.

Alle statistieken zijn afkomstig van Kissmetrics.com

Niet alleen zorgt een trage website ervoor dat je conversie ratio verminderd, het zorgt er ook voor dat je Google Ranking wordt aangetast. Google zegt niet voor niets:

“We streven ernaar om het hele web snel te maken.”

“Google vermindert het aantal crawlers dat het naar je website verstuurt als je server langzamer is dan twee seconden.”

3. Hoe ziet je bouncepercentage er uit?

Als onderdeel van je lopende marketing activiteiten, zou je het bouncepercentage moeten nakijken.

Een lager bouncepercentage geeft aan dat je website goed presteert en het de juiste relevante content biedt aan je bezoekers.
Een hoger bouncepercentage suggereert dat je content en de gebruikerservaring aandacht nodig hebben. Wordt dit in de gaten gehouden?

4. Hoe rankt je website in Google?

Naast bliksemsnelle laadtijden en een ‘Mobile First‘ website, crawlt Google ook het world-wide-web voor relevante zoekwoorden en links naar-en-van-andere websites in uw inhoud. Een basic SEO-setup, zoals de juiste titels, pagina-labels en beschrijvingen, zijn van essentieel belang voor succes op Google.

5. Nog belangrijker, converteert je website?

Dit is één van de meest belangrijke vragen die je jezelf moet stellen, ‘Werkt mijn website eigenlijk wel voor me?’

  • Worden website-bezoekers omgezet in leads of verkopen voor je bedrijf of organisatie?
  • Heb je de juiste ‘call to actions‘ waardoor je je gebruikers aanmoedigt om te engagen?
  • Gebruik je Google Analytics of andere tracking-tools om te bepalen waar de belangrijkste berichten moeten worden weergegeven?
  • Worden je contactformulieren automatisch doorgezet naar een CRM of een sales-funnel?

Deze kleine taken kunnen de prestaties van je website enorm snel verbeteren en zijn van essentieel belang voor online succes.

Wil je meer weten of heb je hulp nodig bij deze praktische tips?
Klik hier om een afspraak in te plannen.


5 manieren om je WordPress website te versnellen

WordPress is open source software dat door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt wordt om krachtige websites mee te maken en te beheren.

Het super gebruiksvriendelijke beheergedeelte geeft marketeers, website-eigenaren en bloggers volledige controle over hun online visitekaartje.

Als ‘s werelds populairste CMS is snelheid van essentieel belang! Research toont aan dat laadsnelheden van meer dan 3 seconden ertoe leiden dat 47% van je bezoekers je website ‘bounced’ en verlaat.

Gelukkig zijn er tal van manieren om je WordPress-website up-to-speed te brengen en concurrenten in een mum van tijd te overtreffen.


1. Kies voor een goede webhosting

Website servers zijn het fundament voor alle succesvolle websites.

Bij het zoeken naar webhosting is het gemakkelijk om verleid te worden met €4,99 per maand hosting abonnementen, zorg er echter voor dat je goed onderzoek doet voordat je dit aanschaft. Hoewel deze diensten goedkoper zijn en een doel dienen, zal de website waarschijnlijk op een gedeelde server met duizenden andere sites worden geplaatst. Als dit gebeurt, verwacht dan een trage website en eindeloze downtime.

Tip: Scan je website door middel van Google Site Speed Insights en zoek naar het gedeelte ‘reduce server response time.’ Wanneer je deze melding ziet is het tijd om van hosting-partij te veranderen…

2. Reduceer afbeeldingsformaten

Afbeeldingsformaten zijn een belangrijke speler in de totale grootte van een webpagina. Grote afbeeldingen kunnen ook de laadtijd significant vertragen. De kunst is hier om de grootte van uw afbeeldingen te verkleinen zonder concessies te doen aan kwaliteit.

Tip: Hieronder staan onze 3 favoriete beeldcompressietools:

1 – WP Smush – Veel gebruikt met meer dan 600.000 downloads.
2 – Imagify Image Optimiser
3 – Optimus – WordPress Image Optimiser

Door de bovenstaande tools te gebruiken, kun je de prestaties van je website aanzienlijk verbeteren. Zorg ervoor dat je het proces regelmatig herhaalt om ervoor te zorgen dat alle afbeeldingen altijd worden gecomprimeerd.

3. Gebruik een CDN

Middels een Content Delivery Network (CDN) kan de website de content dichterbij de locatie van je bezoeker aanbieden, dit gebeurt door een kopie van je website op te slaan in verschillende datacenters op verschillende (wereldwijde) locaties.

Tip: Hoewel er veel CDN’s zijn om uit te kiezen, raden we aan Cloudflare te gebruiken, het zal niet alleen de prestaties van je website, maar ook de beveiliging aanzienlijk verbeteren!

4. Schakel caching in

Het cachen van je website heeft veel voordelen. Ten eerste versnelt en verhoogt het de prestaties. Statische gecachete bestanden laden extreem snel, vergeleken met dynamische databasequery’s, die leiden tot veel snellere laadtijden op uw website. Dit helpt ook om alle verzoeken sneller naar de server te versturen.

Als je je website cached, kan je website wél zes keer sneller worden. Dit wordt door Google zelfs aanbevolen.

Tip: we raden WP Rocket aan, het is eenvoudig te implementeren en een krachtige ‘must-have’ plug-in voor elke druk-bezochte WordPress-website.

5. Optimaliseer de WordPress-database

Het optimaliseren van de WordPress-database omvat het verwijderen van ongewenste gegevens uit de database, waardoor de grootte tot een minimum wordt beperkt.

Het is ook handig voor het verwijderen van alle spam, ingevulde contactformulieren, oude concepten/revisies en ongewenste plug-ins. Hoewel bepaalde elementen handmatig aandacht vereisen, zijn er plug-ins beschikbaar om dit onderhoud voor je uit te voeren!

Tip: installeer WP-Optimize
Deze scant en verwijderd automatisch ongewenste gegevens, zoals spam, post-revisies, concepten en overbodige database tabellen.


That’s it!  Volg onze praktische tips & tricks en voordat je het weet presteert je website straks beter dan die van je concurrent!

Wil je meer weten of heb je hulp nodig bij deze praktische tips?
Klik hier om een afspraak in te plannen.


5-jarig jubileum!

FleX Webdiensten bestaat vandaag 5 jaar. 🎉

FleX Webdiensten bestaat vandaag 5 jaar. 🎉
Op 28 juli 2014 hebben we ons ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Als bedrijfsomschrijving kozen we voor: “Full Service Internetbureau – Het ontwikkelen, realiseren, onderhouden en optimaliseren van websites en webshops”. En dat is uitgekomen!

Vijf jaar later zijn wij een serieuze sparringpartner. Voor verschillende bedrijven werken we inmiddels aan alle onderdelen van onze dienstverlening: advies, ontwerp, bouw, optimalisatie, online marketing en meer. Met een prachtig uitzicht over Rotterdam hebben wij ons gespecialiseerd in online marketing voor het MKB. Daadwerkelijk full-service.

Maar dat is nog niet alles. Samen met onze klanten blijven we werken aan nog betere websites en webwinkels. En zolang de Analytics van onze klanten blijven bewijzen dat we met de goede dingen bezig zijn, gaan we daar gewoon mee door. Ons motto is nu niet voor niets: “Wij bouwen websites en webwinkels die klanten binnenhalen.”

Op naar de volgende 5 jaar! 🍾


Een nieuwe website is een marathon, geen sprint!

Er is zo’n satisfying adrenaline-kick die je krijgt als je website live gaat.

Je bekijkt trots iedere pixel, werkt je social media bij en kaart het aan in verkoopgesprekken en e-mails.

Die tevredenheid is niet alleen maar omdat je digitale etalage er weer elegant en modern uitziet en je doelgroep perfect aanspreekt.

Het is ook omdat het gehele proces veel tijd heeft gekost: het vereist dat u goed nadenkt wie uw klanten zijn, wat uw doelstellingen als organisatie zijn en hoe u uw producten en diensten segmenteert en verkoopt.

Met andere woorden, uw organisatie heeft een meer overtuigende visie en een gerichte marketingaanpak omdat u stappen heeft gezet om uw website te updaten.

Dus… we zijn weer terug bij die welverdiende adrenaline-kick.

Maar dan ontwikkelt er langzaam een issue..

Uw website is elegant, modern, mobielvriendelijk én klantgericht. Kortom, het is een technisch en creatief kunstwerk. Maar die klanten waar het zo op gefocust is, laten zich niet massaal horen. Zelfs de zoektermen die u zo zorgvuldig hebt uitgedokterd, geven prioriteit aan concurrenten met een minder relevant aanbod.

Betekent dit dat uw project heeft gefaald?

Absoluut niet!

Google verwerkt wereldwijd meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten per dag. Wanneer u naar dat volume web traffic kijkt, is het nooit een kwestie van ‘ontwikkelen en klanten komen vanzelf.’

U moet uw website voor u laten werken!

We bekijken het even van een andere kant: als u een nieuwe brochure zou laten drukken en een stapel buiten de deur van uw kantoor zou laten liggen, zou u dan verwachten dat prospects in grote aantallen komen om een exemplaar op te halen? Nee. De brochure is onderdeel van uw verkooptoolkit en moet op de juiste manier worden gebruikt en gepromoot. Een website heeft hetzelfde nodig.

En dit is precies waar de titel van deze post vandaan komt.

Als u na uw adrenaline-kick niet meer aan uw website denkt, bent u van het begin af aan gesprint en gestopt voordat u de marathon heeft uitgelopen.

Wilt u meer weten over hoe wij uw bedrijf kunnen helpen?

Neem vandaag nog contact met ons op. Bel ons op 085 047 1459 of email info@flexwebdiensten.nl


Ik kan wel zonder website-onderhoud, toch?

Het is een opwinding, de dag dat je nieuwe website live gaat. Je vernieuwt de pagina en voila – waar je al weken aan werkt, is out in the open.

In dat euforische moment, denk je vast niet aan alles dat fout kan gaan. Je hebt tenslotte een robuuste website laten bouwen en alles is shiny en new.

Maar wat als er iets gebeurt zonder dat het uw schuld is? Wordt een plug-in niet correct bijgewerkt of wordt u gehackt? En wat gebeurt er als het bedrijf de komende 12 maanden groeit en de website moet worden bijgehouden?

Het hebben van een website zonder onderhoudscontract is hetzelfde als autorijden zonder verzekering. Je kan hopen op het beste, maar je neemt een ontzettend risico. Immers; de digitale vergelijking van kleine deukjes en kapotte buitenspiegels hebben een impact die snel commerciële implicaties kunnen hebben – mensen houden er niet van om producten aan te schaffen van (of hun persoonlijke informatie te geven aan) onbetrouwbare websites met problemen. Ze klikken op de knop ‘Vorige’ en je hoort mogelijk niet meer van ze. Met andere woorden, een niet functionerende website heeft een directe verhouding met niet-verkopen (Conversies).

Hier zijn enkele belangrijke zaken die u continu moet monitoren. Wanneer dit niet gebeurt kunt u zich in een positie begeven welke uw conversies en klant-gegevens in gevaar brengen:

Cybersecurity

Elke site is kwetsbaar voor cyberaanvallen, of het nu mensen zijn die uw gegevens stelen, uw website gebruiken als een spam-proxy of een Denial of Service-aanval (DDoS) starten. Bovendien heeft u verplichtingen als het gaat om het beschermen van klant- en werknemersinformatie. Ieder beveiligingsrisico kan hoofdpijn veroorzaken 😉

Maak niet de fout om te denken dat een cyberaanval u niet zal overkomen, want de operationele en reputatieschade wegen ruimschoots op tegen de extra kosten om ervoor te zorgen dat de site veilig is.

Regelmatige updates

Websites die niet de nieuwste versie van het Content Management Systeem (CMS) gebruiken en hun plug-ins niet bijwerken, zijn gemakkelijke prooien voor hackers, het is dus belangrijk dat u alles up-to-date houdt!

Back-ups

Een essentieel onderdeel van website-onderhoud is het bijhouden van back-ups, wanneer er problemen optreden (zoals een beveiligingsrisico) kan er altijd teruggeschakeld worden naar een eerder moment zodat de problemen relatief snel opgelost kunnen worden. Elk uur een back-up maken is absoluut de beste manier van werken, ook al klinkt dat wel erg frequent.

Wanneer u rekening houdt met het financiële effect van downtime (en de kosten van het herontwikkelen van een gehackte website), is het bijhouden van regelmatige back-ups geen overbodige luxe.

Uw nieuwe website moet u een voorsprong op de concurrentie geven – verspil die kans niet!

Zodra uw nieuwe website live is, zullen uw concurrenten zien wat u van plan bent. En zij zullen op hun beurt werken om het initiatief te nemen en uw voorsprong te overtroeven.

Daarom moet uw website toekomstgericht zijn om aan veranderende behoeften van klanten en de markt te voldoen. De meeste hiervan zijn kleine of middelgrote veranderingen waarvoor geen hele nieuwe site nodig is; het gaat vaak om bepalen wat u moet uitvoeren om uw ROI te maximaliseren. Dat betekent dat je de beschikbaarheid nodig hebt van ontwerp- en ontwikkelingscapaciteit om aanpassingen door te voeren, zodat je continu kunt blijven optimaliseren.

Naast bovenstaande beveiligingsrisico’s kan de kwaliteit van de gebruikerservaring verslechteren als uw systemen en functies verouderd raken. Plug-ins die niet werken, maken uw site bijvoorbeeld frustrerend om te gebruiken, wat kan leiden tot hoge bounce-percentages en de welbekende verlaten winkelwagentjes. Defecte formulieren zorgen ervoor dat u de mogelijkheden voor gegevensbewaring en conversie verliest. Problemen bij het laden van uw website leiden tot hoge bouncepercentages en kunnen van invloed zijn op uw Google-ranking (aangezien sitesnelheid een factor bij Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is).

Met website-onderhoud is er een duidelijke kosten-batenanalyse

Het onderhoud van de website is niet duur en het helpt u om uw ROI te maximaliseren. Budgetteer het dus als onderdeel van het gehele project. U zult er de vruchten van plukken 🙂

Meer weten over website ontwikkeling en het onderhouden van websites? Neem contact op voor meer informatie met betrekking tot opties en prijzen. Wij adviseren u graag!