Je website heeft ongetwijfeld veel tijd, energie en moeite gekost om te bouwen en vervolgens te lanceren, om nog maar te zwijgen van de kosten en resources.
Het idee alleen al om een redesign te laten uitvoeren is begrijpelijkerwijs zorgwekkend, maar lees dan eerst onze 5 eenvoudige vragen door voordat je deze gedachte in de prullenbak kiepert…
1. Is uw website volledig geoptimaliseerd voor mobiele apparaten?
Het klinkt wellicht voor de hand liggend in 2019, maar het is iets om serieus bij stil te staan. ‘Mobile first’ is goed en wel de norm. Het is nu tijd om na te denken over hoe je gebruikers engagen met je content op kleinere schermen. Dit is key.
2. Hoe snel laadt je website?
Je klanten wensen snelle laadtijden en het is nu de norm om razendsnel door een website te klikken, je moet ervoor zorgen dat je website geschikt is voor je gebruikers, anders klikken ze gewoon door naar de concurrent.
Laten we eens kijken naar de statistieken:
- 47% van de mensen verwacht dat je website in minder dan 2 seconden wordt geladen.
- 40% zal het volledig verlaten als het langer dan 3 seconden duurt.
- 85% van de internetgebruikers verwacht dat een mobiele site net zo snel of sneller laadt dan op hun desktop.
Alle statistieken zijn afkomstig van Kissmetrics.com
Niet alleen zorgt een trage website ervoor dat je conversie ratio verminderd, het zorgt er ook voor dat je Google Ranking wordt aangetast. Google zegt niet voor niets:
“We streven ernaar om het hele web snel te maken.”
“Google vermindert het aantal crawlers dat het naar je website verstuurt als je server langzamer is dan twee seconden.”
3. Hoe ziet je bouncepercentage er uit?
Als onderdeel van je lopende marketing activiteiten, zou je het bouncepercentage moeten nakijken.
Een lager bouncepercentage geeft aan dat je website goed presteert en het de juiste relevante content biedt aan je bezoekers.
Een hoger bouncepercentage suggereert dat je content en de gebruikerservaring aandacht nodig hebben. Wordt dit in de gaten gehouden?
4. Hoe rankt je website in Google?
Naast bliksemsnelle laadtijden en een ‘Mobile First‘ website, crawlt Google ook het world-wide-web voor relevante zoekwoorden en links naar-en-van-andere websites in uw inhoud. Een basic SEO-setup, zoals de juiste titels, pagina-labels en beschrijvingen, zijn van essentieel belang voor succes op Google.
5. Nog belangrijker, converteert je website?
Dit is één van de meest belangrijke vragen die je jezelf moet stellen, ‘Werkt mijn website eigenlijk wel voor me?’
- Worden website-bezoekers omgezet in leads of verkopen voor je bedrijf of organisatie?
- Heb je de juiste ‘call to actions‘ waardoor je je gebruikers aanmoedigt om te engagen?
- Gebruik je Google Analytics of andere tracking-tools om te bepalen waar de belangrijkste berichten moeten worden weergegeven?
- Worden je contactformulieren automatisch doorgezet naar een CRM of een sales-funnel?
Deze kleine taken kunnen de prestaties van je website enorm snel verbeteren en zijn van essentieel belang voor online succes.
Wil je meer weten of heb je hulp nodig bij deze praktische tips?
Klik hier om een afspraak in te plannen.